fbpx
Skip links

Zgodovina ešportov

SEDEMDESETA LETA

Zgodovino razvoja elektronskih športov nekako uvrščamo v sedemdeseta leta prejšnjega tisočletja, čeprav so prve igre in naprave za igranje nastajale že prej. Prvi turnir se je odvil na neki univerzi, kjer so igralci tekmovali v takrat priljubljeni igri Spacewar. Igranje iger v tistem času še ni bilo zelo razvito, saj si mnogi niso mogli privoščiti naprav oziroma iger za igranje. Na začetku so takšno opremo postavljali v razne restavracije, kjer so jih obiskovalci tudi igrali. Ta način razvijalcem ni bil všeč zato so si kmalu zastavili cilj, da bodo igranje omogočili tudi doma. In res to jim je uspelo že čez nekaj let.

Ena najbolj znanih konzol iz tistega časa je bila konzola Atari 2600. Od zunaj je videti zelo skromno, vendar tisto kar je glavno je to, da je omogočala igranje na domačem kavču.

 

Igre so bile na začetku zelo preproste, in v primerjavi z današnjimi je razlika neprimerljiva. Vendar vsak začetek je težak, in tako je bilo tudi v industriji videoiger. Za začetek so ustvarjali zelo preproste igre, ki bi jih danes naredili zelo hitro, vendar za tisti čas je bil to velik uspeh.

OSEMDESETA LETA

Osemdeseta so bila tako uspešna tako porazna leta. Razvoj računalnikov in konzol je skokovito narastel. V prvem pogledu lahko rečemo, da je to dobro, vendar zgodilo se je nasprotno. Med leti 1983 in 1985 je skoraj prišlo do popolnega propada gaming industrije, saj je bil trg preplavljen z mnogimi konzolami. Razlogov za ta dogodek je več, med njimi tudi tekmovanje med računalniško industrijo in industrijo konzol.

Povezana slika

V tem obdobju sta najbolj prevladovali podjetji Nintendo in Atari. Nintendo je na trg poslal Nintendo Entertainment System, ki je ena najbolj uspešnih konzol v celotni zgodovini. Po podatkih, ki so na voljo si je to konzolo prilastilo okoli 62 milijonov uporabnikov. Na to da je bila konzola zelo priljubljena pa kaže tudi to, da so v lanskem letu izdelali nekaj serij čisto enakih konzol. Tudi Atari je predstavil nekaj konzol, v tistih letih pa so izdelali tudi nekaj iger, ki so ene najbolj igranih na svetu (Pac-Man). Obe omenjeni podjetji danes nista v samem vrhu gaming industrije, vendar pa se že 3. marca to lahko spremeni pri Nintendu. Govorimo seveda o težko pričakovani konzoli Nintendo Switch.

 

Povezana slika

Že zgoraj smo omenili igro Pac-Man, ki je močno zaznamovala 80-ta leta v gaming industriji. Poleg te igre pa je bilo na voljo tudi kar nekaj drugih iger, zato si poglejmo katere so to.

DEVETDESETA LETA

Devetdeseta leta bi lahko označili kot prelomnico tako v ešportih tako v igranju videoiger. Glavni krivec za vzpon je bilo odkritje interneta, ki je omogočilo igranje preko spleta in seveda najnovejši računalniki, konzole in videoigre. V devetdesetih letih so počasi računalnike in konzole začeli dobivati vsi domovi in tako lahko tudi na tej točki rečemo, da so to prelomna leta za elektronske športe.

V tem času je mnogo organizacij oziroma podjetji v elektronskih športih začutilo potencial, zato so začeli organizirati še več turnirjev. Med prvimi so to opazili pri Nintendu, ki je organiziral svetovno prvenstvo. Nekaj utrinkov si lahko ogledate spodaj.

 

3 TISOČLETJE

Vzpon elektronskih športov je bil sorazmerno odvisen z razvojem računalniške industrije in razvojem videoiger, hkrati pa tudi z številom igralcev in obiskovalcev. Poleg vseh naštetih pa lahko omenimo še pokrovitelji. Pokrovitelji so eni ključnih stvari, da se lahko dogodek sploh izvede.

Ko imamo enkrat pokrovitelje, opremo, igre, igralce in obiskovalce pa je potreben še nekdo, da turnir sploh organizira. Med prvimi organizacijami je bila ustanovljena KeSPA (Korean e-sports association), nato pa še Intel Extreme Masters, Major League Gaming, World Cyber Games in mnogi drugi. Poleg organizacij pa turnirje organizirajo tudi posamezniki. Ti turnirji so sicer na neki lokalni ravni, a tudi to pripomore k razvoju elektronskih športov.

Rezultat iskanja slik za esl

Velik korak k popularnosti ešportov pa so pripomogle tudi razne streaming platforme preko katerih lahko v živo spremljamo dogajanje na turnirjih (Twitch, YouTube …).

Rezultat iskanja slik za youtube gaming

Res neverjetno je, kako je razvoj iger v nekaj desetletjih napredoval. Iz zelo preprostih iger smo prešli na igre z neverjetno grafiko, neverjetnimi zgodbami …

Rezultat iskanja slik za old games vs modern games

ELEKTRONSKI ŠPORTI KOT SLUŽBA?

Takšna praksa je v večjih državah že znana, medtem pa se za zdaj v Sloveniji s tem še ne da zaslužiti namesto službe. V elektronske športe si lahko vključen na več načinov, npr. snemaš igranje iger, recenzije opreme ali pa se preprosto z ekipo ali sam udeležuješ gaming turnirjev. Glavni vir prihodkov v tem primeru so sponzorska sredstva, donacije prijaznih gledalcev in tudi zaslužek preko različnih platform. V Sloveniji segajo največji zaslužki do 7000 €, med tem, ko pa je povprečje zaslužkov okoli 100€.

EŠPORTI V SLOVENIJI

Zgodovino elektronskih športov v Sloveniji lahko začnemo uvrščati nekje v devetdeseta leta. Prebivalstvo se je počasi opremljalo z računalniki, konzolami in igrami. Večjih gaming turnirjev v devetdesetih letih nismo zasledili, vendar pomembnejši je porast, ki ga doživljamo od leta 2006. Od takrat je bilo izvedenih veliko turnirjev med največje pa štejemo Grand LAN, Epicenter LAN in še nekaj drugih turnirjev. Eden večjih je bil Lethal Lan XXL, ki se je odvijal v letu 2003, ki je imel skupni nagradni sklad v vrednosti 1500 €. Poleg velikih pa ne smemo pozabiti še na manjše, ki so organizirani s strani posameznikov ali manjših organizacij.

Poleg turnirjev, kjer je cilj vseh tekmovalcev zmagati, pa se dandanes organizira tudi veliko dogodkov, ki so namenjeni predvsem druženju in zabavanju ob igranju videoiger (CHILLAN).

 

Vir slik in vsebine: A Comprehensive History of eSports: The Good, The Bad, and The Atari 1976 Space Invaders Tournament