fbpx
Preskočite povezave

Poročilo projekta ogledov tekem svetovnega prvenstva v LoL

Cilj je bil organizirati oglede v vseh večjih slovenskih regijah. Čeprav nam zaradi relativne centraliziranosti naših aktivnosti na vzhodni del Slovenije to ni popolnoma uspelo, smo vseeno aktivirali dobršen del slovenske igričarske populacije. Izvedena sta bila dva dogodka na Štajerski, po eden pa v Pomurju, Osrednjeslovenski in Primorski regiji. Za izvedbo smo pridobili 5 različnih lokacij:

  • Caffe Park, Murska Sobota
  • Zavod Udarnik, Maribor
  • Cutty Sark Pub, Ljubljana**
  • Bar Askari, Lenart*
  • E-kavarna PiNA, Koper*

 

* Na teh lokacijah je potekal le ogled finala, 19. oktobra
** Na tej lokaciji sta bila izvedena ogleda polfinalov, finale pa zaradi dveh drugih sočasno izvedenih ogledov finala v Ljubljani nismo izvedli, zaradi skrbi za napredek skupnosti

 

Termini ogledov

Zgoraj omenjeni so (razen izjem) dva zaporedna vikenda v svojih prostorih v živo prenašali prenos polfinalnih in finalne tekme svojim gostom. Natančneje so se ogledi pričeli ob:
Sobota, 11 oktober: 10.00 – 15.00
Nedelja, 12. oktober: 10.00 – 15.00
Nedelja, 19. oktober: 8.30 – 14.00

 

Ogled prvega polfinala v Caffe Park v Murski Soboti
Ogled prvega polfinala v Caffe Park v Murski Soboti

 

Objave dogodkov

V okviru promocije projekta ogledov tekem svetovnega prvenstva v League of Legends v barih po Sloveniji smo objavili informacije o dogodkih na splošnih straneh namenjenih za objavo dogodkov, kot tudi na specializiranih spletnih portalih, ki jih bere tarčna demografska skupina igričarjev. Med drugimi je bilo objave najti na: League of Legends Slovenia, Gaming.si, Siol.net, Animoku-hq, Zavod Udarnik, Electronic Playground, LoL Slovenia, Pomurec.com, Sobotainfo.com, Napovednik.com.

 

Doseg na socialnih omrežjih in obisk spletne strani

Projekt se je zaradi aktivnosti tarčne demografske skupine usmerjal skoraj ekskluzivno v promocijo skozi socialne medije, ki jih mladostniki tako pogosto uporabljajo. Zaradi bistveno slabše participacije tarčnih deležnikov na socialnem omrežju Twitter v primerjavi s Facebookom, smo se osredotočili na vršenje promocije na slednjem omrežju. Spodaj dostopne informacije zajemajo le objave na Facebook in Twitter naslovih pod našim nadzorom, informacij o dosegu objav izven sklopa medijskih partnerstev (ki smo ga za potrebe promocije projekta sklenili z organizacijama Electronic Playground in League of Legends Slovenia) projekta, nimamo.
Za vsak ogled je bil kreiran dogodek na Facebooku, na katerega so zainteresirani posamezniki povabili svoje prijatelje. Iz posameznih lokacij smo v živo posodabljali slike dogodka, največje akcije in več.
V okviru promocije na Facebook strani društva (facebook.com/spidsi) smo z objavami začeli 6. septembra 2014, končali pa 19. oktobra 2014. V tem času so strani dogodkov dosegle več kot 14.000 uporabnikov, medtem ko so vse Facebook objave dosegle nekaj manj kot 95.000 ogledov uporabnikov. Na Twitterju je ta številka nekoliko nižja, s 2.300 doseženimi posamezniki.

 

Za potrebe projekta je bila ustvarjen spletni portal (ki je bil posebno optimiziran za mobilne uporabnike), na katerem so zainteresirane skupine lahko na hiter in pregleden način našle informacije o lokacijah dogodkov, slikah in opisih lokacij, zemljevidi, lokalnimi koordinatorji in seveda samimi termini. Sama statistika portala worlds.spid.si je imela v septembru in oktobru 2014 več kot 1700 obiskov, medtem ko je prejela več kot 77.000 zadetkov. Spletni portal društva je v istem obdobju imel več kot 16.000 obiskov in več kot 70.000 obiskanih strani.

 

Obisk ogledov po Sloveniji

Število obiskovalcev samega ogleda na lokacijah po Sloveniji je variiralo z velikostmi lokalnih skupnostmi. Skupno si je v okviru našega projekta tekme svetovnega prvenstva v League of Legends ogledalo več kot 200 navdušencev nad elektronskimi športi in marsikateri (sicer nevštet) zunanji obiskovalcev, ki se mu je zdelo zanimivo, da videoigre dobivajo tolikšno mero pozornosti.

 

Ogled finala v Čvekarni Askari v Lenartu
Ogled finala v Čvekarni Askari v Lenartu

Slikovna galerija vseh ogledov:
httpss://www.facebook.com/media/set/?set=a.638273606289133.1073741874.220907651359066&type=1

 

 

 

Ocena uspešnosti ogledov

Glede na količino finančnih sredstev, vloženih v samo izvedbo (~20 €), ki so bila namenjena plačanemu izpostavljanju objav na Facebooku, je rezultat zadovoljiv. V dnevih, ko so festivali organizirani le za potrebe izpolnjevanja dolžnosti razpisov in so v veliki meri organizirani polovičarsko, z večjim poudarkom možnostim zaslužka kot izvedbi kakovostnih vsebin za obiskovalce, predstavljajo naše dejavnosti dih svežega zraka, saj so organizirane s strani entuziastov za entuziaste.

 

Obisk bi lahko bil boljši v primeru, da bi ne dve drugi igričarski organizaciji napovedali sočasno izvedbo ločenih ogledov finala tekem svetovnega prvenstva v League of Legends v Ljubljani. Njihova odločitev nas je prisilila, da smo tretji (ki je bil sicer razglašen prvi) ogled v prestolnici Slovenije odpovedali, saj smo mnenja, da so trije ločeni sočasni dogodki za tako mlado skupnost prej škodljivi kot koristni. Več informacij o razlogih za odpovedjo:
https://www.spid.si/2014/10/za-napredek-esporta-nesebicno-odpovedujemo-ogled-finala-v-ljubljani

 

 

Ogled finala v e-kavarni PiNA v Kopru
Ogled finala v e-kavarni PiNA v Kopru.

Obeti za prihodnost

Kljub popularnosti velikega števila igričarskih naslovov nobeden še ne dosega množičnosti igre League of Legends. Zaradi tega razloga dvomimo v izvedbo širših projektov ogledov turnirjev tako v drugih igrah (Counter Strike: Global Offensive, StarCraft 2, Dota 2, FIFA,..) ali drugih tekmovanjih v League of Legends (ki niso tekme svetovnega prvenstva). Seveda to ne izključuje možnosti izvedbe manjših ogledov na le eni ali dveh tarčnih lokacijah, za katere vemo, da imajo aktivno skupnost v igri, katere ogled bi organizirali.

 

Za finale svetovnega prvenstva v letu 2015 upamo na razširitev projekta na več lokacij, kot tudi vključitev večih postranskih in zabavnih vsebin, od predstavitev nove računalniške opreme relevantnih sponzorjev projekta, do mini turnirjev na samih lokacijah.