fbpx
Skip links

Test in ocena monitorja EIZO FORIS FS2434

Na review od uvoznika za EIZO v Sloveniji smo prejeli dva monitorja – EIZO FORIS FG2421 in model na testu tu, FORIS FS2434. Seveda smo se bolj veselili “240 Hz” monitorja, torej FG2421, ki ga lahko vidimo na vseh večjih igričarskih turnirjih po svetu. A že pri unboxingu smo pričeli uviditi drugo zgodbo, saj je FS2434 eden lepših monitorjev, kar smo jih kdaj videli.

 

eizo-foris-fs2434 (8)

 

 

 

Izgled

23,8 inčni monitor v 16:9 formatu prikazuje sliko na 1920 po dolžini in 1080 pikslov po širini, torej v Full HD. Design produkta je sila enostaven, z 2 milimetra debelimi robovi na vrhu in na obeh straneh, ter 4 centimetre debeline na spodnji. Izjemna tankost (ki skupaj nanese manj kot pol centimetra) stranic kaže na vnaprej predviden namen uporabe večih monitorjev naenkrat. Barvna paleta izdelka je mat črna z bordo rdečimi dodatki ter smiselno vključenim logotipom na prednji in zadnji strani. Stojalo in baza, ki bi lahko bila bolj robustna, omogoča nastavljanje naklona, obračanje levo in desno, žal pa ekrana ni mogoče rotirati. V samem ohišju so integrirani tudi zvočniki na katere pa lahko brez skrbi pozabimo, saj so bolj provizorične narave, kot namenjeni za dejansko rabo.

V kompletu z monitorjem prejmemo še majhen daljinec, ki ne omogoča le nastavljanje osnovnih parametrov kot so profili, vhodni signali in glasnost zvočnikov – brez njega smo skorajda nemočni kar se tiče konfiguracije barv in drugih naprednih lastnosti izdelka. Zato vam predlagamo, da ga ne založite, kot je to uspelo storiti nam, temu pa je sledila panika, ko nismo več vedeli spremeniti nastavitev.

 

eizo-foris-fs2434 (4)

eizo-foris-fs2434 (2)

eizo-foris-fs2434 (1)

eizo-foris-fs2434 (10)

eizo-foris-fs2434 (5)

 

Zmogljivost

Prednastavljen barvni profil User 1 je soliden (sicer ima nekoliko preveč zelene obarvanosti, a le te laičen uporabnik ne bo opazil), kar je presenetljivo za gaming monitoje, saj imajo le ti običajno preveč saturirane barve, ki omogočajo igričarju hitrejše zaznavanje nasprotnikov v igrah. Deloma je kakovost barv moč pripisati IPS matriki, ki se od bolj pogoste TN matrike razlikuje v boljših vidnih kotih in reprodukciji barv.

Za boljšo vidljivost elementov na zaslonu je EIZO monitorju dodal funkcij “Overdrive”, ki v praksi doda minimalno viden bel sij premikajočim se objektom na ekranu, kar pomaga pri zaznavanju slabo vidnih elementov, še posebej v sencah. Seveda takšne “prednosti” prinesejo določene slabosti, ki so v primeru te tehnologije vidne bele črte, ki ostanejo na istem delu ekranu še trenutke po premiku elementa, ki ga “Overdrive” osvetli.

Moderni gaming monitorji, še posebej tisti namenjeni tekmovalnim igričarjem, imajo 120 ali 144 Hz hitrost osveževanja slike. Le ta pomeni, da se slika na ekranu vsako sekundo osveži 120 oz. 144-krat, kar uporabniku prinese boljšo igralno izkušnjo, saj je vsako gibanje bolj gladko in povezano. Seveda za izkoriščenje te hitrosti osveževanja mora biti tudi grafična kartica sposobna preračunavati vsaj toliko sličic na sekundo. Le ta sposobnost je s trenutno tehnologijo dosegljiva le na TN matrikah, tako da kupec v zameno za gladkost odtehta kakovost barv in vidne kote.

FS2434 prikazuje klasičnih 60 sličic na sekundo, a učitetek pri igri določajo tudi drugi parametri – med drugimi “input lag” (zamik slike med pošiljanjem slike iz grafične kartice in prikazovanjem le te na zaslonu) in zamegljevanje pri hitrih menjavah scen. Prav slednji pojav je tisti, ki nas je najbolj zmotil, saj smo navajeni na 120 in 140 Hz monitorje, ki inherentno prikažejo dvakrat več sličic na vsako sekundo in posledično vidimo pol manjše premike na sceni, ki se prikazuje na ekranu. Medtem EIZO FS2434 s 60 Hz enostavno ne more konkurirati – a le to zamegljevanje sploh ne bo problematično za uporabnike, ki pred tem niso uporabljali 120 oz. 140 Hz monitorjev. EIZO oglašuje, da je “input lag” monitorja le 0,05 milisekunde, kar se nam morebiti zdi nekoliko pretirana številka, a vseeno input laga ni opaziti niti pri najzahtevnejših scenah v videoigrah.

Na levi strani je postavljen 2-porten USB 3.0 hub kot tudi audio passthrough, tako da lahko povežemo tipkovnico, miško in slušalke (vendar ne mikrofona) na sam ekran.
Na levi strani je postavljen 2-porten USB 3.0 hub kot tudi audio passthrough, tako da lahko povežemo tipkovnico, miško in slušalke (vendar ne mikrofona) na sam ekran.
Pri napajalnem kablu najdemo stikalo, s katerim lahko prekinemo električen tok do monitorja, vendar si moramo malo da ne zlomiti roko preden nam to uspe, tako da gumb ni prav uporaben.
Pri napajalnem kablu najdemo stikalo, s katerim lahko prekinemo električen tok do monitorja, vendar si moramo malo da ne zlomiti roko preden nam to uspe, tako da gumb ni prav uporaben.
Ekran je mogoče povezati s tremi različnimi kabli - DVI-D, DisplayPort in HDMI 1.4.
Ekran je mogoče povezati s tremi različnimi kabli – DVI-D, DisplayPort in HDMI 1.4.
Tipke s katerimi upravljamo z OSD-jem so nekoliko gobaste na občutek, a delujejo.
Tipke s katerimi upravljamo z OSD-jem so nekoliko gobaste na občutek, a delujejo.

 

 

Pod črto

Če tekmovalno igrate prvoosebne strelske ali dirkalne videoigre, vam bo bistveno bolj kot kakovostne barve koristila hitra hitrost osveževanja slike monitorjev kot je EIZO FORIS FG2421, a če igrate igre z namenom uživanja in sprostitve pa vam bo več pomenila izjemna sposobnost reprodukcije barv, nepremagljivi vidni koti in eleganten izgled monitorja FS2434.

fs2434