fbpx
Skip links

Serija – Vzroki za uspešnostjo League of Legends – Drugi del

Cena igranja zastonj igre

Ironično, mar ne? Kot je bilo omenjeno v prvem delu serije, je League of Legends igra s free-to-play modelom, ki za razliko od pay-to-win ne omejuje igralca pri napredovanju, če se odloči, da ne bo trošil denarja. League of Legends je bila ena prvih triple A iger, ki so bile ustvarjene s free-to-play modelom v mislih, a to še ne pomeni, da razvijalci nimajo orodij za ustvarjanje prihodkov – prav nasprotno.

League of Legends nam predstavi dve valuti, IP (influence points) in RP (Riot points). Prve igralci prejmejo ob koncu vsake igre in znaša normalno število okrog 70 (prva zmaga v dnevu dvigne to številko do ~140). Z njimi lahko igralci kupijo champione, rune (dodane sposobnosti, ki dajo championu dodatno moč v določeni kategoriji) in runebooke (ki so knjige, v katerih so rune shranjene). Riot točke se kupi z denarjem in nam omogoča nakup stvari, ki povečajo priročnost in dodajo raznolikost k igralni izkušnji – torej champione, dodatne vizualne modele za champione, booste, in tako naprej.

Možnosti za nakup Riot točk je ogromno, med drugimi:

  • Kreditne kartice
  • MOPAY
  • PayPal
  • Paysafe kartice
  • Mister Cash
  • Mobilna plačila (Moneta)
  • Skrill
  • Ukash
  • iDeal
  • Predplačniške RP kartice
Predplačniške RP kartice so na voljo v večih vrednostih.
Predplačniške RP kartice so na voljo v večih vrednostih.

Za Slovenijo pa velja sledeči cenik Riot točk:

  • 2,50 € ——————— 400 Riot Points
  • 5,00 € ——————— 840 Riot Points
  • 10,00 € —————— 1780 Riot Points
  • 20,00 € —————— 3620 Riot Points
  • 35,00 € —————— 6450 Riot Points
  • 50,00 € —————— 9300 Riot Points

 

Cene championov se gibajo od 260 RP (450 IP) do 975 RP (6300 IP), za vizualne modele od 260 RP do 3250, kar pretvorjeno v fizično valuto pomeni, da za najdražji vizualni model, Pulsefire Ezrael, porabimo več kot 20€. Če bi se posameznik odločil, da bi ne porabil nič denarja za igranje in bi vseeno želel imeti odklenjene vse champione in rune bi porabil nekaj več kot 3100 ur, ali več kot 130 dni praktičnega igranja. Na drugi strani, če bi posameznik hotel vse champione in vizualne modele kupiti z Riot točkami, bi zapravil 1975 evrov.

Znaten vir prihodka predstavlja tudi prodaja perifernih naprav, ki so jih izdali v sodelovanju z enim največjih proizvajalcev gamerske opreme, Razerjem, kot tudi prodaje majic in takoimenovanega swaga, torej plišastih igrač, figur in oblek, ki so tako popularne pri igričarski subkulturi. V začetnih fazah so majice in swag izdajali v sodelovanju z največjim ameriškim spletnim proizvajalcem in prodajalcem igričarske opreme, J!NX, že od začetka 2013 pa je govora, da je Riot prevzel proizvodnjo in distribucijo v svoje roke in je v procesu vzpostavljanja lastnega sistema prodaje, z bistveno širšim prodajnim asortimanom.

Igričarjev ni sram pokazati, da v prostem času igrajo igre.
Igričarjev ni sram pokazati, da v prostem času igrajo igre.

Distribucija igre

Pa čeprav igra uporablja free-to-play model, je bila na začetku v prvih mesecih po izidu na voljo tudi v retail igričarskih in računalniških trgovinah. Ta retail izdaja, “League of Legends Collector’s Pack” se je prodajala po ceni 19,99 dolarjev in evrov – v paketu je kupec prejel 20 championov, 4 rune, ekskluziven vizualni model in 10 dolarjev vrednih Riot točk. Po prvotni retail box prodaji je bilo moč kupiti igro le še v digitalni obliki. S popularnostjo so v Gamestopih, Walmartih, Targetu, BestBuyu, 7-Elevenu in podobnih severnoameriških trgovinskih verigah pričeli s prodajo predplačniških kartic za 10, 25 in 50 dolarjev, v Sloveniji pa žal kartic še ni moč kupiti v Big Bangih, Comshopih in podobnih trgovinah, čeprav je govora pri uvozniku vseh večjih videoiger za slovenski trg, da so v pogovorih z Riotom.

 

Pa čeprav sekundarno je potrebno izpostaviti tudi distribucijo omejenih izdaj vizualnih modelov, ki v avkcijah na eBayu pogosto znašajo več kot 1000 dolarjev.