fbpx
Skip links

Serija – Vzroki za uspešnostjo League of Legends – Prvi del

Dandanes je League of Legends definitivno najbolj igrana tekmovalna videoigra na svetu z več kot 70 milijoni registriranih uporabnikov, 32 milijoni mesečnih in 12 milijoni dnevnih igralcev – a kaj je bilo pred gosjo, ki sedaj lastniku Riot Gamesa, Tencentu, nosi zlata jajca?

 

Kdo so Riot Games?

Riot Games je ameriški razvijalec videoiger ustanovljen leta 2006, ki za razliko od tekmovalcev na tržišču razvija le eno, free-to-play igro. Leta 2011 je Tencent, azijski medijski konglomerat, ki je edino podjetje, ki  se lahko meri z Applom glede količine letnega profita, kupil 49-odstotni delež ne-volilnih delnic podjetja za 232 milijonov dolarjev. Od takrat je glavni produkt Riota, videoigra League of Legends eksponentno rasla, močno finančno zaledje pa je omogočilo Riotu vzpostavitev 11 lokalnih pisarn po celem svetu, ki zagotavljajo 5 milijonom sočasnih igralcev (ki so aktivni ob vsakem danem trenutku dneva) kar se da dobro igralno izkušnjo. Sami konkurenti League of Legends vsi ciljajo na drugo demografsko skupino, Valvova Dota 2 cilja na zahtevne igralce MOBA iger, medtem ko južnokorejski CrossFire, sicer pay-to-win igra, cilja v veliki meri le na uporabnike korejskih PC bangov.

riot-games-office (1)

 

Kaj je League of Legends?

Je hitra, tekmovalna spletna igra, v kateri se dve ekipi sestavljeni iz petih championov (vsak z edinstveno mehaniko, sposobnostmi in designom) pomerita skozi več igralnih modusov.

Del uspeha je igranje v organiziranih turnirjih proti tekmovalcem iz drugih regij sveta – na finalu svetovnega tekmovanja leta 2013 v razprodanem Staples Centru je korejska ekipa SKT T1 zmagala glavno nagrado 1 milijona dolarjev pred 32 milijoni gledalcev po svetu (največje sočasno število gledalcev: 8,5 milijona).

Nabito polno prizorišče finala tretje sezone LCS
Nabito polno prizorišče finala tretje sezone LCS

Verjetno največji razlog za uspehom igre je njen poslovni model – saj igralcem ne računa za igranje. Medtem ko tudi drugi naslovi nudijo t.i. “free-to-play” model, so še vedno “pay-to-win” torej omejujejo možnosti za napredovanje in sposobnosti, če igralec ne porabi znatnega kupčka premoženja. Kontrastno temu lahko igralci League of Legends igrajo zastonj imajo pa možnost kupiti vizualno spremenjene modele championov, ki jih igrajo. Seveda je možno tudi kupiti champione, a še vedno obstaja možnost nakupa s točkami, ki jih prejmemo z igranjem – le da bi posameznik rabil cirka 4000 ur, da bi dobil dovolj točk za nakup vseh 120 championov.

Leta 2013 so z nakupi igralcev imeli 624 milijonov dolarjev prihodkov, premagala jih je edino južnokorejska pay-to-win igra, CrossFire z 950 milijoni dolarjev. Seveda obstajajo večji razvijalci, kot Electronic Arts, Ubisoft in Blizzard, a le te so osredotočene na klasičen način razvoja in prodaje, torej enkratnega plačila, ki kupcu omogoči dostop do vsebine. Prav zaradi tega imajo le te tudi krajši življenjski ciklus, saj po prvem valu nakupov zanimanje za igro upade in studii nimajo razloga zakaj še naprej podpirati storitve, ki jim ne prinašajo dohodkov.

Riot Games za razliko od prejšnjih razvijalcev neprestano izdaja posodobitve in popravke za igro, naj se tičejo posodobitev grafike, izvorne kode, ravnotežja championov v igri ali dodajanja novih funkcij, ki igralcem nudijo dodano vrednost, kar daje igralcem razlog, da še naprej igrajo.

 

Konec prvega dela naše serije člankov o Riotu, spremljajte to spletno stran in naš Facebook profil, na katerem bomo takoj po objavi objavili povezavo do najnovejšega dela serije.