fbpx
Skip links

BenQ XL2430T – Test in ocena monitorja za profesionalne gamerje

Zadnjih nekaj tednov je na naši mizi najti zamenjavo za sedaj že ostarelega BenQ XL2410T, in sicer njegovo posodobitev, ki nosi ime XL2430T. Kaj jim je uspelo izboljšati in kako se ta gamerski monitor primerja s konkurenco na trgu?

Ekran prejmemo v relativno veliki škatli, ki zadovoljivo zaščiti stvari v notranjosti. Poleg samega LCD-ja prejmemo kup povezovalnih kablov, papirologije in drugih pripomočkov – na naše presenečenje pa proizvajalec ni vključil DisplayPort kabla. Tako predviedvajo, da bomo računalnik povezali z sila debelim dual link DVI kablom, ki zagotavlja 144 Hz delovanje.

Prav to je tudi glavna lastnost izdelka, ki bo pomembna gamerjem – poleg drugih dandanes standardnih lastnosti kot je LED backlight, 24 inčna velikost s resolucijo 1920×1080 na TN paneli z odzivnostjo 1 milisekunde G2g, 170 horizontalno in 160 vertikalnih gledalnih kotov, 350 cd/m2 svetilnosti, 1000:1 kontrasta z možnostjo vklopitve dinamičnega ki zagotavlja 12 milijonov proti ena kontrasta. Aja, pa 50 W elektrike porabi medtem ko je prižgan.

 

benq-xl2430t-review-1

benq-xl2430t-review-2

 

Funkcije, ki jih BenQ izpostavlja kot posebne je S switch, ki omogoča menjavanje med profili, nato tehnologja proti utripanju, možnost vklopa “Low Blue Light” nastavitve, ki odstranjuje očem naporno modro svetlobo ekrana, tehnologija zmanjševanja zamegljevanja, že prej omenjen dinamičen kontrast, samodejno nastavljanje game in pametno prilagajanje slike resoluciji igre.

Okej, vse lepo in prav, si mislite, a uspelo nam pa še zmeraj ni povedati kakšna je izkušnja uporabe. No, pa dajmo. Izkušnja se prične ob jemanju ekrana iz embalaže, odstranjevanjem zaščitnih plastik na svetlečih se delih ekrana (torej na zadnji plastiki in logotipu) in promocijskih nalepk iz prednje strani (za katere nam dejansko ni jasno zakaj so priložene, saj jih posameznik vidi šele, ko je izdelek že kupil in ga postavlja na mizo). Teh bi ne bilo treba, vendar razumemo zakaj so jih vključili.

Stojalo je zelo stabilno in odlično nastavljivo, saj vključuje pivot, tilt in rotate. S tankimi robovi in možnostjo nastavljanje je tako postavitev treh ali večih monitorjev vertikalno dejansko smiselna. Skozi samo stojalo je “izvrtana” luknja za upravljanje s kabli, ki ima lepo rdečo obrobo, na vrhu stojala pa najdemo ročaj za prenašanje ekrana, kar bo koristno vsem gamerjem, ki se udeležujejo lanpartyjev. Poleg tega so na vseh oseh so označene stopinje z zarezami tako da si lahko vedno nastavimo ekran natančno tako, kot nam ustreza. To je sila uporabno če si npr. računalnik delimo z družinskim članom, ki ima drugačne preference.

Še ena pametna stvar, vsaj v teoriji, je držalo za slušalke, ki ga lahko po potrebi potegnemo iz strani ekrana. Ta bi naj zdržal 400 gramov, vendar sami zaradi “težkih rok” raje ne posegamo po le temu stojalu in slušalke enostavno vržemo na stojalo monitorja samega.

Če se obrnemo k možnostim povezovanja najdemo VGA oz. D-sub kabel, dual link DVI, dvojico HDMI 1.4 in Display Port 1.2 kar se tiče možnosti video vhodov, nato je v ekran vključena možnost povezave 3,5mm kablov za mikrofon in zvok, kot tudi dvojica USB 3.0 vhodov.

Kot omenjeno v začetku je ekran tipa TN, ki je sicer sila odziven z 1ms od sive do sive in z 144 hertzi osveževanja, a to prinese pomankljivost v slabih vidnih kotih, saj barve hitro opazno zbledijo, ko se enkrat odmaknemo od pravokotnega položaja glede na ekran. Trpijo pa tudi barve, ki kljub kalibriranosti ne morejo konkurirati z IPS in VA matrikami. Vseeno smo se potrudili in poizkusili kalibrirati ekran – dobili smo sledeče številke:

  • Picture Mode: Standard
  • Brightness: 52
  • Contrast: 51
  • Sharpness: 5
  • Gamma: 5
  • Color Temp User:
  • Red: 99
  • Green: 100
  • Blue: 98

Seveda moramo povedati, da se le te od ekrana do ekrana minimalno razlikujejo, tako da v primeru nastavljanja naj zgornje številke služijo le kot osnovno vodilo. Prav tako je težko posploševati o enakomernosti osvetlitve LCD-ja in kontrasta, saj se le ta razlikujeta od enega do drugega posameznega ekrana – povemo pa lahko, da naš model ni imel vidnih nepravilnosti pri ostvetlitvi.

Dejstvo pa ostaja, da gamerjem še posebej v tekmovalnih naslovih pravilnost barv in enakomernost panelov ne pomenita prav nič. Tako imamo sami radi bolj živahtne, močnejše barve – to dosežemo ali na grafični kartici, BenQ XL2430T nam pa to omogoča v svojih nastavitvah skozi OSD. Naš gaming profil tako ima naslednje nastavitve:

  • Game Settings:
    • Blur Reduction: Intensity (12)
    • Black eQualizer: 0
    • Color Vibrance: 20
    • Low Blue Light: 10
    • Instant Mode: On
    • Auto Game Mode: Off
  • Picture:
    • Picture Mode: Gamer3
    • Brightness: 100
    • Contrast: 50
    • Sharpness: 6
    • Gamma: Gamma3
    • Color Temperature: User Define (93, 88, 97)
    • AMA: High
    • DynamicContrast: 0

Če smo že pri temi OSD-jev je le ta kot pri vseh BenQjevih monitorjih odziven, poglobljen in praktičen, kot je to le mogoče. Verjetno najpomembnejša nastavitev, s katero lahko upravljamo v OSD-ju je zmanjševanje zameglitve ali Blur Reduction. Pri uporabi HDMI vhoda ga lahko imamo ali vklopljenega ali izklopljenega, kar za 81 % zniža svetlost ekrana. Pri uporabi DVI ali Display Porta pa lahko poleg off in on izberemo še dve nastavitvi. Ena teh je Intensity, ki pri prednastavljeni številki 10 povzroči izgubi 51 %, pri maksimalni 25 pa 96 % svetlosti, medtem ko druga, Area vsaj v teoriji pametno zmanjšuje blur glede na vsebino prikazovano na ekranu, vendar po naših izkušnjah sicer zmanjša zameglitev, vendar je na ekranu pojavljajo artefakti in preskakovanje slike, ki definitivno ni sprejemljivo. Če bi dodali to funkcijo klasičnemu monitorju bi to bil recept za katastrofo. Na srečo ima XL2430T izjemnih 350 cd/m2 svetilnosti, ki je prav zaslepljujoča brez vklopljenega Blur Reductiona – tako pa je svetlost primerljiva z drugimi konkurenčnimi monitorji, vendar z manj zamegljevanja. Odlično, torej.

 

benq-xl2430t-review-3

benq-xl2430t-review-4

benq-xl2430t-review-5

 
Druge oglaševane funkcije ki jih je moč nastavljati v OSD-ju so:
– Black eQualizer, ki naj bi izboljšal kontrast, vendar je med igranjem CS:GO pri nas povzročal, da je prihajalo do sila neželenih preskakovanj slike
– Color Vibrance, ki kot opisano prej omogoča nastavljanje bolj živih barv prikazovanih na ekranu
– Low BlueLight, ki zmanjšuje modre barve na ekranu in “ogreje” sliko in tako zmanjša napor oči ob gledanju v monitor
– Instant Mode, ki naj bi izboljšal odzivni čas ekrana. Sami nismo opazili niti pozitivne niti negativne razlike, tako da smo jo pustili kar prižgano.

Celotni ikušnji pripomorejo tudi kakovostne tipke na desni strani ekrana, ki so ravno prav odzivne in nas ob uporabi ne navdajajo z občutkom, da se bodo polomile, kot je bilo to pri EIZOjevih modelih. Upravljanje je tolikanj lažje tudi zaradi vključenega S Switch Arca, zunanjega kontrolerja s katerim lahko hitro izbiramo med željenimi profili, kot tudi se premikamo po OSD-ju. Prav ta kontroler je ključen za solidno uporabniško izkušnjo, saj se nam nikakor ne ljubi pred vsako igro dobro minuto ubadati s prilagajanjem nastavitev za igro, čemur po seansi sledi vnovično ponastavljanje nastavitev – bistveno raje kliknemo na S Switch Arc, ki mirno počiva v vdolbini na bazi stojala med ustreznimi profili, mi smo imeli enega za igre, enega za splet in enega za pravilnost barv.

Resnično ni najti nobenih očtinih težav z monitorjem, morebiti bi že dostopno ceno lahko poizkusili znižati z odstranitvijo USB huba in avdio kablov, ki jih redkokdo uporablja. Podobno bi lahko rekli tudi o stojalu za slušalke, za katerega bi bilo pametno videti boljšo rešitev. A pod črto je BenQ XL2430T soliden 24 inčen 144 Hz monitor, ki ima lepo vrsto praktične funkcionalnosti in deluje, kot se temu spodobi. Odličen gamerski monitor.