Preizkusili smo volan Logitech G920
Ne glede na to, če ste voznik 2 leti ali 20 njih je vožnja 250 ali 300 kilometrov na uro izkušnja popolnoma drugačna od vsakodnevne in glede na zabavne kazni tudi ljudi, ki občutek poznajo, ni prav veliko. Prav to je obljuba, ki jo Logitech daje s svojim kompletom volana G920 – da bomo vsi občutili, kako je voziti dirkalen avto in se zapeljati po legendarnih stezah motošporta. Pa jim to uspe? Berite naprej.
Na začetku je treba povedati, da sam nisem hardcore navdušenec nad segmentom dirkačin in dirkaških simulacij – tako da ne pričakovati pritožb češ, moti me, da je mogoče volan obračati za samo 900 stopinj namesto 1500 na katerem drugem modelu. Kljub temu sem preizkusil marsikateri špil in kar lepo število volanov, med njimi tudi predhodnika G920, G27.
Kakorkoli gledamo je dirkalni volan velika investicija, model ki ga preizkušamo je postavljen na 399 € z vključenim menjalnikom – eni so nekoliko cenejši in posledično bolj plastični, medtem ko z večjo stopnjo nastavljivosti cene hitro narastejo in je v ekstremnih primerih ceneje kupiti dirkalen avto kot simulator.
Ključna za dobro izkušnjo uporabe je tudi površina na katero pritrdimo G920, saj babičina steklena mizica v dnevni sobi ne bo prava, vsaj ne če ciljate na kakršno koli podobnost z izkušnjo dirkanja. Sam sem se odločil postaviti televizijo na pisalno mizo in nato volan pritrditi na rob slednje, kar se je izkazalo za dober kompromis, ki je dejansko dajal občutek realizma.
Postopek namestitve volana je relativno enostaven, le dovolj moramo razpreti nastavke in jih nato kar se da trdno zategniti na mizo skozi zategovanje valja na volanu in menjalniku – medtem ima celoten sistem pedalov na spodnji strani oprijemljivo gumo, ki drži le te na miru tudi v najbolj napetih situacijah. Poleg tega so Logitechovi volani med najpopularnejšimi in je podpora v igrah samoumevna, na spletu pa je najti tudi mnogo vodičev kako najbolj komplet najbolj učinkovito postaviti in nastaviti.
Ko volan postavimo na izbran kos pohištva nas čaka en čas frustracije in obupa, saj bodo naši časi na začetku bistveno slabši napram preteklim, ki smo jih dosegali na tipkovnici ali kontrolerju. Deloma je temu tako po zaslugi velikega števila nastavitev, ki si jih moramo natančno prilagoditi glede na naše preference – od krivulje občutljivosti zaviranja, do upora pri obračanju volana. To je proces, ki traja nekaj časa, vendar ko enkrat pridemo do točke na kateri smo zadovoljni z nastavitvami sledi akcija.
Če se pred vtisi dotaknemo lastnosti posameznih stvari v kompletu G920:
- Dobra dva kilograma težak volan s kovinsko krmilno gredjo, prestavnimi ročicami iz brušenega nerjavečega jekla in volanskim obročem prekritim z ročno šivanim usnjem ima vključen dvojni sistem povratnega vibracijskega učinka z dvema motorčkoma in premikanjem težišča kar nam med vožnjo daje občutek voznih pogojev na cesti. Občutimo realne vibracije ko pride do zdrsov gum in zanašanja med hitro vožnjo ovinkov. V notranjosti najdemo spiralne zobnike, razvite po vzoru pravih zobnikov avtomobilskih menjalnikov moči kar zagotavlja neverjetno precizno krmiljenje volana, ki se mi je na trenutke zdelo superiorno tistim iz pravih avtomobilov.
- Pedali medtem tehtajo več kot tri kilograme, kar sploh ni presenetljivo, saj so celotne stopalke iz hladno valjanega jekla, medtem ko je konstrukcija iz trdne plastike. Te so posnemajo prava dirkalna vozila, ki imajo na dotik občutljiv zavorni sistem z nelinearnim zavornim pedalom. Za prave entuziaste pa je vključena še sklopka, ki igralcem ob sočasni rabi dodatnega menjalnika zagotovi prvovrstno izkušnjo.
- Sicer ločena od glavnega kompleta je šeststopenjska menjalna ročica, katere izdelava iz kovine in usnja nam da občutek, da sedimo v prestižnem dirkalniku, ne pa v dnevni sobi – kar je edino prav in menim, da bi manko te dal občutek arkadnosti, medtem ko menjavanje z ročnim menjalnikom da tisti pravi občutek simulacije (če seveda ne vozimo avtomatikov).
Kvaliteta izdelave je pod črto odlična in nikoli me ob agresivni vožnji ni bilo strah, da bi karkoli polomil kaj šele, da bi mi to dejansko uspelo. Seveda lahko na trgu najdemo kakovostnejše volane na katere lahko dodamo dejanske stopalke ali volane iz formul ali dirkalnih avtov, in če iščete te, potem res nevem zakaj gledate ta video. A glede na ceno je to najboljša izkušnja, ki jo lahko doživite – ne glede na to če sistem postavite v dirkalno kletko ali enostavno na računalniško mizo.